onsdag 14. mai 2008

Sommertegn

Sommeren kom som vanlig presis med eksamensforberedelsene i år også.
Det er ikke så lett å holde konsentrasjonen time etter time, ord etter ord...side etter side.
Pensumet er vidt og stort. Fremmedordene øker stadig i frekvens. Engelsk er ikke så lett allikevel. Thank God ( eller Olav....) for Quicktionary, men selv den får problemer til tider.

Sett i et større perspektiv er eksamen strengt tatt i den er i den store sammenhengen ubetydelig. En lærer sa til oss tidligere i vår:

" Lag en skala fra èn til ti på arket deres. Ti er det høyeste stressnivået deres. Tegn så et kryss for hvor stresset dere hadde vært hvis eksamen var allerede neste uke".

Ingen tvil i mitt tilfelle. Krysset mitt landet presis på tieren og jeg ventet på neste "oppdrag"

Han fortsatte: "En person i din nærmeste familie får en dødelig sykdom. Det er liten eller ingen sjanse for at vedkommende vil overleve. Tegn nå et kryss på skalaen for hvor stresset dere ville bli"

Jeg visket fort ut "eksamenskrysset", mer eller mindre flau over min egen tankegang. Så utrolig selvsentrert det går an å bli! Jeg er fortsatt ganske så stresset og urolig for mine kommende eksamener, men i det store og det hele: det er en liten ting.

Ikke sant?

2 kommentarer:

Birte sa...

haha ganske greit å få litt perspektiv på tingene av og til! I vertfall i disse eksamenstider;) har vært litt opptatt me eksamen eg og, men me må snart få til en date..så me kan få litt perspektiv på tingene der også!;)

Navn: Therese sa...

hehe, ja, d e sant!
eg har himaeksamen ei uka framøve, men d e ikkje å forakta me ein date ein vakker kveld! kan jo ikkje skriva heila døgnet;)

tror me trenge ein oppdatering på rikets tilstand,ja!;)