lørdag 1. desember 2007

Adventstid






Nå skriver kalenderen 1.desember, regnet pøser ute og de første adventsstakene begynner å komme frem i vinduene til folk rundt omkring i byen.

Det er ingen tvil- det er snart jul.


O jul med din glede, julegavehandel og julebakts, opplyste julegater og gratis pepperkaker på de forskjellige diskene i de ulike butikkene.

Julesanger på korøvelsene, gloria så taket løfter seg, gamle kjente julemelodier på MP3`en, mandarinlukt i klasserommet, julekalender og kakemenn til dessert hver dag.

Med andre ord, den søte førjulstiden.

Siden siste blogginnlegg har det vært julebakst i søsterhjemmet, hvor Mariann var der med sin nydelige tilstedeværelse:)

Ellers lørdagskveld i stuen med Jonas og Birgitte, samt de tre søstrene. Det var veldig koselig:)


Tirsdagskveldene i tradisjonell tro: Løøv-aften med besøk av søstrene Marianne og Birgitte, samt broder Olav ( som gjør sitt for å ødelegge den romantiske stemningen ved å prøve å røpe de neste episodene av Grey`s)

På torsdag så Olav og jeg "Alene hjemme 1", noe som definitivt hører julen til. Den filmen har jeg sett flere ganger enn jeg kan telle, men den er et must, akkurat som "Askepott" er på julaften sammen med julestrømpen (som forresten har glimtet med sitt fravær de siste årene)

Skolen går sin vante gang, hvor de gjør alt for å holde stemningen nede. Nytt i år: hjemmeeksamen den 19. desember, som skal leveres like etter ferien.

Men bryr vi oss? (ehh, sukk, jaaa)

Jul er jul. Back off.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Går det an å leie deg til julegaveinnkjøp? Du får visakort, kode og frie hender. Vet ikke om jeg orke alt mas og strss med jul, masse folk i butikker etc. Men fordet, har jeg gjort meg ferdig i god tid på forhånd? pfft.. Ser for meg panikkshopping lille julaften på en måte.. akkurat som det skal være.. eller ikke

Anonym sa...

Hørres kjmpe kjekkt ut i søsterhjemmet:)
Må nesten komme en dag på besøk!^^
Kos deg videre i advenstiden:D

Navn: Therese sa...

Anni: hehe, d ordne seg nok:)
Jul blir d uansett;)

Helene: Ja, d e faktisk kjempekjekt i Søsterhjemmet, og du e hjerteli velkommen på besøk, anytime!:)
Komme nok ein tur innom julabyen og dåkkår før jul, ska skapa tradisjon på akkurat d:P
Kos deg du o:)