mandag 23. november 2009

Helg, jobb og bursdag

Atter ei helg er over og jeg ønsker som vanlig at den skulle vare litt lenger!

I går hadde Olav og jeg en skikkelig god søndag med julemat, julemusikk, julefilm samt at vi pakket inn årets julepresanger. Vi mangler fortsatt noen, men er godt på vei. Det er kanskje litt tidlig for så mange aktiviteter av dette slag, men hvorfor ikke? Vi må jo nyte det mens vi kan:)Til tross for det har jeg ennå ikke (dvs Olav) lagt inn julemusikk på Ipod`en min...er ikke det for tidlig? Eller?

I morgen begynner jeg på jobb. Jeg har takket ja til et foreløpig kort vikariat på en ungdomsskole, frem til noe mer langvarig og stabilt dukker opp.
Jeg er veldig spent...har virkelig ingen anelse om hva jeg begir meg ut på. Men det er kanskje slik de fleste føler det i en ny og ukjent situasjon (jobb)?

Det er ikke bare jeg som får kjenne forandringer på kroppen. Ibsen, stakkars, som til nå har vært fulltidsstudent og kontorrotte sammen med mammen sin, må nå tilbringe en del timer om dagen helt alene.
Vi har trent ham litt opp til det i det siste, men jeg tror det allikevel er en situasjon som ikke faller helt i smak for vårt firbente familiemedlem! Jeg mistenker han for å skjønne hva som skjer, for han har ligget i fanget mitt hver gang han har hatt anledning til det i dag....hehe

Noen glimt fra studietiden til Ibsen på UiS...

...lunchtime!
...tenkepause....

...friminutt i Sørmarka...

....og så er studentlivet over- også for Ibsen!


Til slutt vil jeg gratulere pappa så mye med dagen i dag! :)

4 kommentarer:

Marianne sa...

Gratulerer til Ibsen med overstått studietid og til Therese med vikariat! Lykke til, det går nok så bra atte :)

Dan sa...

Gratulerer med ny jobb..eller jobb rettere sagt:-)

Hauge sa...

Gratulera me jobb, og vellykka middagsmat! Ryktene har nådd meg allerede, og eg kjenne nervene for framtidig egen prestasjon e på plass!

Samson helse te ibsen og seie at han har da fælt når han e heima åleina han og, men i da sista så har pappen gløymt å lokka diverse dører (og heilt gløymt ut at han har bur) så då har da straks blitt litt meir spennande. Samson ønske lykke te!

Navn: Therese sa...

Tusen takk, alle sammen!:))

Heidi: haha, nerver trengs ikkje, go og enkel oppskift ligge ute på rema1000.no og mammen e sikkert bara ein telefon onna- men takk ;) :)

Ibsen seie at dessverre glømme verken mamma eller pappa å lokka nåke som helst...men som straff har han nesten klart å ødelegga "jailen".. d e jo ein begynnelse!!